انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر وعده های الهی، همواره ثابت‌قدم خواهد بود
کد خبر: 3353437
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
امام جمعه رشت:

انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر وعده های الهی، همواره ثابت‌قدم خواهد بود

گروه سیاسی: امام جمعه رشت حاکمیت جمهوری اسلامی را دنباله‌رو حکومت اسلامی و علوی برشمرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی با تاکید بر وعده های الهی، همواره موفق و ثابت‌قدم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 6 شهریور در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر، از دولتمردان با فضیلت و تدبیر انقلاب اسلامی بودند.

وی استحاله اسلام را از مهمترین ترفندهای دشمنان دانست و گفت: دشمنان به دنبال آن هستند تا اسلام را از ارزش واقعی بیرون ببرند و در مسیری قرار دهند که برایشان ضرر نداشته باشد؛ آنان معتقدند اسلام برای اداره زمان ما نیامده است و برای هزار و 400 سال قبل، متناسب با آن زمان، یک دستورات اخلاقی و دینی داشته و نمی شود آن برنامه را برای عصر فعلی تا ظهور حضرت مهدی(عج) مبنای زندگی قرار داد.

امام جمعه رشت با اشاره به باور غلط و مغرضانه برخی افراد که «قرآن آیین زندگی نیست»، گفت: اگر قرآن آیین زندگی نیست، چه‌طور قرن ها حکومت های اسلامی، بر مبنای قرآن و دستورات دینی اداره شده اند؟! بنابراین باید گفت، این افراد یا نمی فهمند و یا خود را به نفهمیدن می زنند.

وی جمهوری اسلامی را ام القرای جهان اسلام خواند و گفت: ایران با داشتن ابزار جهاد با دشمن و داشتن نیروهای مومن و انقلابی، توانست در مقابل دشمن داخلی و خارجی با اقتدار بایستد.

امام جمعه رشت اقتدار نظام را اصلی ترین عامل بازدارنده جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بیان کردند «اگر تعرضی از سوی دشمن به جمهوری اسلامی ایران شود، تلاویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه، سخت آسیب خواهند دید».

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه دشمنان باید بدانند که این ملت، رهبری از تبار امام علی(ع) و دولتی با تدبیر و تجربه برای مقابله با استکبار دارد، گفت: نشستن بر روی میز مذاکره با 6 قدرت جهان، بیانگر قدرت نظام جمهوری اسلامی است که توانست دنیا را به زانو در آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اصلاح جامعه، باورها و رفتار مردم، عنوان کرد: امروز، دنیا تبدیل به جنگل شیطان شده است.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه دنیا گرفتار فساد اخلاق شده و روحیه حیوانی پیدا کرده است، گفت: حکومت جمهوری اسلامی به تاسی از حکومت امام علی(ع)، به دنبال اصلاح مردم است لذا باید فرهنگ، معرفت و دانش جامعه ارتقا یابد.

وی با اشاره به افتتاح بیش از هزار و 200 پروژه عمرانی، با اعتباری بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان، طی هفته دولت در گیلان، یادآور شد: پروژه های افتتاحی، در سایه همدلی و در راستای اعتلای کشور افتتاح خواهند شد.

آیت الله قربانی حاکمیت جمهوری اسلامی را دنباله‌رو حکومت اسلامی و علوی برشمرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی با تاکید بر وعده های الهی، همواره موفق و ثابت‌قدم خواهد بود.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته جاری، گفت: شهادت محمدباقر حکیم و شهادت شهیدان رجایی و باهنر که از برترین‌های مبارزان با استکبار و ظلم و ستم بودند، از مهم ترین مناسبت های هفته آینده است.

وی مهمترین سیره حسنه شهید رجایی را «انسان بارز بودن» دانست و تصصریح کرد: شهید رجایی، برای همه افراد جامعه اسوه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به عوامل نفوذی دشمن در داخل، گفت: دشمنان بدانند، پس از توافق هسته ای نمی توانند هرگونه رفتاری که دوست دارند را در ایران اسلامی به نمایش گذارند و جمهوری اسلامی اجازه اینگونه هوس بازی را به دشمنان نمی دهد.

آیت الله قربانی با بیان اینکه تقسیم کشورهای اسلامی، مهمترین راهبرد دشمن در زمان کنونی است، یادآور شد: انقلاب اسلامی، به برکت وجود رهبری آگاه و مسئولین بابصیرت، از یکپارچگی کشورهای دوست و کشورهای اسلامی تحت سلطه دشمن، حمایت می کند.

امام جمعه رشت در پایان، همگانی کردن ترور در دنیا را از ترفندهای استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: اعمال داعشی‌ها، تکفیری ها، سلفی ها و وهابیون در دنیا، نمونه های مشهودی از همگانی کردن ترور توسط استکبار است.

captcha